Inżynieria oprogramowania to coś więcej niż programowanie. To tworzenie kodu z myślą o jego utrzymaniu w kontekście czasu, zasobów i skali. Taka szersza perspektywa wymusza na nas stosowanie pewnych zachowań, procesów i narzędzi.
Firma Google stworzyła praktyczny przewodnik opisujący te zagadnienia, który według nas jest wartościową lekturą dla osób pracujących w branży wytwarzania oprogramowania. Rozmawiamy o tym co znajdziecie w książce "Software Engineering at Google", które fragmenty były dla nas najciekawsze i jakie przemyślenia mieliśmy po jej przeczytaniu.
Dźwięki wykorzystane w audycji pochodzą z kolekcji "107 Free Retro Game Sounds" dostępnej na stronie https://dominik-braun.net, udostępnianej na podstawie licencji Creative Commons license CC BY 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/).
Informacje dodatkowe:
- "Software Engineering at Google", Titus Winters, Tom Manshreck, Hyrum Wright: https://www.oreilly.com/library/view/software-engineering-at/9781492082781/
- Hyrum's Law: https://www.hyrumslaw.com/
- "Bus factor", Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Bus_factor
- "POIT #203: Kariera pokolenia Z w branży IT", Porozmawiajmy o IT: https://porozmawiajmyoit.pl/poit-203-kariera-pokolenia-z-w-branzy-it/
- "Shift-left testing, czyli wczesne testowanie": https://testerzy.pl/baza-wiedzy/shift-left-testing-czyli-wczesne-testowanie
- "Code review", Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Code_review
- "Tech Writer koduje w Pythonie. Przewodnik szybkiego startu", Michał Skowron: https://techwriterkoduje.pl/python/teoria
- "Guard Clause": https://deviq.com/design-patterns/guard-clause